4 lucruri pe care trebuie să le știi despre metavers

1.Meta avertizează agențiile de publicitate că realitatea mixtă este la câțiva ani distanță

Tehnologia care îmbină lumea virtuală și cea fizică ar putea începe să devină o realitate pentru consumatori în câțiva ani, a declarat proprietarul Facebook, Meta Platforms Inc., agențiilor de publicitate, oferind mai multe detalii despre viziunea sa pentru crearea metaversului. Tehnologia de realitate mixtă (MR) va permite unei persoane care poartă o cască MR să folosească un obiect din lumea reală pentru a declanșa o reacție în lumea virtuală, cum ar fi lovirea unui personaj de joc video cu o bâtă de baseball din lumea reală, de exemplu.

Este unul dintre cele trei tipuri de tehnologii de realitate extinsă asociate adesea cu metaversul. Realitatea augmentată deja există, cu jocuri mobile precum Pokemon Go, dar jucătorii nu pot afecta lumea digitală cu un obiect fizic. Căștile de realitate virtuală, cum ar fi Oculus de la Meta, cufundă utilizatorii într-o lume complet virtuală în care pot interacționa cu mediul.

Comentariile Meta au fost formulate într-un apel Zoom cu agenții de publicitate, care a fost programat pentru a ajuta agențiile de publicitate să înțeleagă mai bine metaversul, a spus directorul unei agenții care a participat la apel. A fost prima discuție la masă rotundă a Meta cu agențiile despre metavers.

Estimarea că realitatea mixtă se află la câțiva ani distanță aduce detalii suplimentare cronologiei construirii metaversului, ideea futuristă a unei rețele de lumi virtuale care poate fi accesată de pe diferite dispozitive, despre care Meta a spus că ar putea dura un deceniu pentru a fi construită.

2.Metaversul va schimba viitorul muncii

Pandemia ne-a arătat tuturor cât de rapid poate tehnologia să schimbe modul în care lucrăm. Pe măsură ce COVID-19 a răspândit în întreaga lume, sute de milioane de angajați și-au parăsit birourile și au intrat în noua lume a muncii de acasă. Pe măsură ce întâlnirile de lucru au migrat spre Zoom, am învățat cum să ne camuflăm fundalul și să ascundem faptul că nu ne-am tuns în timpul perioadelor de carantină aparent nesfârșite.

Pentru unele tipuri de angajați, apare un nou mod de viață care se va desfășura în totalitate în metavers

Este posibil ca metaversul să împingă conceptul de lucru virtual la un nivel cu totul nou. Un articol din Quartz at Work sugerează că metaversul va funcționa ca un spațiu de birou virtual, un loc de instruire virtuală și de întâlnire a angajaților. În metavers, spațiul de lucru virtual va fi furnizat de angajator, astfel încât să nu vă faceți griji cu privire la ceea ce spun cărțile de pe raftul din fundal despre dvs. ca profesionist. În ceea ce privește părul dezordonat, ei bine, avatarul tău poate fi creat pentru a te proiecta ca persoana care îți dorești cel mai mult să fii, indiferent de realitățile din lumea reală pe care le ascunde.

3.Mărcile de top își revendică locul în metavers

Unele dintre cele mai mari companii din lume – Meta și Microsoft – conduc cursa pentru a crea mediile virtuale care vor popula metaversul. Dar, pe măsură ce pun bazele lumii virtuale viitoare, alte companii marcante se poziționează pentru a profita de noua economie pe care o poate introduce metaversul.

The Guardian menționează că „McDonald’s a depus recent 10 cereri de mărci comerciale, inclusiv una pentru un restaurant virtual” și, de asemenea, că Walmart, Samsung și PricewaterhouseCoopers merg mai departe cu planurile de a opera în metavers.

Bloomberg a prezis recent că economia metaversului ar putea reprezenta o oportunitate de 800 de miliarde de dolari în 2024.

Metaversul „va face interacțiunile mai plăcute și mai personale, spre deosebire de întâlnirile online detașate pe care le avem acum”. Foto: Facebook/Reuters

4.Manchester City și Sony construiesc un stadion virtual pentru fani în metavers

Fanii fotbalului din întreaga lume vor putea în curând să experimenteze emoțiile generate de Premier League în metavers.

Campionii ligii engleze de fotbal, Manchester City, au colaborat cu Sony pentru a dezvolta experiențe digitale pentru fani. Anunțul lor spune: „Obiectivul acestei colaborări este de a crea o comunitate globală de fani online în care fanii pot interacționa cu clubul și între ei într-un „metavers” online, care va fi o recreare virtuală a Stadionului Etihad”.

Manchester City și Sony plănuiesc să aducă fotbalul din Premier League în metavers. Foto: Manchester City/Sony

Surse:
https://www.theguardian.com/business/2022/feb/20/metaverse-profit-small-business-big-brands
https://qz.com/work/2126161/three-ways-the-metaverse-could-change-future-of-work/
https://www.mancity.com/news/club/manchester-city-sony-partnership

Din aceeași categorie