Euroconsumers, o organizație internațională a consumatorilor, a declarat luni că a intentat un proces în Italia. Această acțiune urmează cazurilor similare depuse luna trecută în Belgia și Spania cu privire la utilizatorii diferitelor dispozitive iPhone 6.
Proprietarii „se așteaptă la produse durabile de calitate” , a declarat într-un comunicat Els Bruggeman, șeful departamentului de politici și implementare la Euroconsumers. „Din păcate, nu asta s-a întâmplat cu seria iPhone 6. Consumatorii au fost fraudați și au fost nevoiți să se confrunte cu frustrări emoționale și daune financiare, pe deasupra, din punct de vedere al protecției mediului, este cu totul iresponsabil” . De asemenea, organizația a declarat că planifică o nouă acțiune colectivă în instanță, care va fi inițiată în Portugalia „în următoarele săptămâni” .
Procesele se alătură cazurilor din SUA în legătură cu afirmațiile potrivit cărora compania a indus în eroare consumatorii cu privire la performanța bateriei iPhone și la actualizările de software care au încetinit performanța dispozitivelor. Compania din California a fost de acord, în noiembrie, să plătească 113 milioane de dolari pentru soluționarea unui proces intentat de mai multe autorități de reglementare din SUA, în timp ce clienții își caută dreptatea la o instanță din SUA, printr-o acțiune colectivă care l-ar putea aduce despăgubiri de până la 500 de milioane de dolari.
Până în prezent, Apple nu a făcut niciun comentariu.