Linx P9 – aeronavă cu decolare și aterizare verticală, cu 40% mai eficientă decât un elicopter

ARC Aerosystems a prezentat „cea mai avansată aeronavă cu nouă locuri din lume”, o soluție rentabilă și cu emisii reduse de carbon pentru călătorii interurbane

Pentru călătoriile interurbane, transportul aerian este notoriu dăunător pentru mediu. Avioanele poluează atmosfera, eliberând o serie de gaze cu efect de seră, producând efecte puternice de încălzire. Din fericire, startup-ul britanic ARC Aerosystems se pregătește să fie un jucător în atenuarea emisiilor din sectorul aviației cu noile sale avioane de pasageri, cu design unic. ARC Linx P9 a fost numit „cea mai avansată aeronavă cu nouă locuri din lume, cu capacitate de decolare și aterizare verticală”.

Aeronava revoluționară combină flexibilitatea unui elicopter cu performanța unei aeronave utilitare cu aripă fixă, reducând costurile prin utilizarea unui sistem de propulsie mai simplu decât al unui elicopter. Mai mult, această aeronavă cu un singur rotor (elicea având un diametru de doar 2 metri) și două motoare cu turbopropulsor are emisii scăzute de carbon, fiind concepută pentru a funcționa cu combustibili sustenabili pentru aviație (Sustainable Aviation Fuel  – SAF) sau chiar, în viitor, cu hidrogen. De asemenea, aeronava are o transmisie mult mai puțin complexă decât a unui elicopter, ceea ce reduce costurile de întreținere.

Datorită structurii compozite, aeronava are o greutate mică, o rezistență la înaintare redusă și poate atinge o viteză maximă de 370 km/h (200 de noduri), putând naviga cu 300 km/h (162 de noduri) la viteza de croazieră. De asemenea, poate atinge o altitudine de aproape 4.000 m (13.000 de picioare) și are o autonomie de 950 km (512 mile marine). În plus, aeronava versatilă este capabilă să efectueze o decolare pe distanță scurtă și o aterizare verticală, fără a fi nevoie de o pistă.

Aeronava oferă confortul unui avion privat și accesibilitatea unui taxi aerian.
Cabina are un volum de 7,6 metri cubi (268 cubic feet) și poate fi configurată cu scaune – pentru transport de pasageri, fără scaune – pentru transport de marfă sau mixt.
Aeronava cu 9 locuri asigură îmbarcarea/debarcarea confortabilă a pasagerilor și încărcarea/descărcarea rapidă a mărfurilor.
Elicele montate în spate permit o vizibilitate mai bună pentru pasageri.
Rotorul, care se comportă ca o parașută naturală, garantează un zbor sigur în toate circumstanțele,
Nicio altă aeronavă nu are toate aceste caracteristici exclusive.

Despre inovație, CEO-ul ARC, Seyed Mohseni, a spus: „Este un concept de design foarte interesant, accesibil, sigur și practic, oferind în același timp un răspuns adecvat la preocupările actuale de mediu”. Deși noul ARC Linx P9 nu este încă produs în serie, compania susține că va fi disponibil din 2028.

Sectorul transportului aerian este considerat a fi responsabil pentru 3,5% din încălzirea globală. Cu toate acestea, decarbonizarea industriei s-a dovedit dificilă, iar a le cere oamenilor să renunțe la zboruri nu este o soluție. Alternativa ieftină și cu emisii scăzute de carbon a lui ARC Aerosystems oferă o cale de mijloc viabilă, oamenii putând zbura în continuare, dar cu impact redus asupra mediului.

Sursa: https://arcaerosystems.com/this-new-chopper-like-vtol-is-40-less-expensive-to-fly-than-a-conventional-helicopter/

Din aceeași categorie