Magazin autonom într-un container

Mai întâi a fost Amazon, apoi a apărut plata automată, acum se dezvoltă magazine mobile, automate. Pe măsură ce rețelele de retail fizic se luptă să rămână relevante – și profitabile – în fața concurenței online în creștere, comercianții cu amănuntul găsesc noi nișe. De exemplu zonele rurale și zonele urbane fără spații comerciale în apropiere. Aceasta este nișa pe care startup-ul francez Storelift speră să o ocupe cu magazinele sale Boxy.

Magazinele Boxy nu au personal, sunt complet autonome și sunt construite din containere de transport reutilizate care pot fi amplasate cu ușurință aproape oriunde. Clienții descarcă aplicația Boxy și scanează un cod QR pentru a intra în magazin. De fiecare dată când un client ridică un produs, acesta este identificat folosind camere video și senzori de greutate montați pe rafturi. La plecare, clientul scanează din nou codul QR și plata se face automat.

Utilizarea algoritmilor AI permite, de asemenea, magazinelor Boxy să ofere reduceri sau oferte speciale pe baza comportamentului clientului, de exemplu, dacă un client ridică un produs și apoi îl pune înapoi. Deoarece Storelift nu utilizează recunoașterea facială, confidențialitatea este păstrată și orice date colectate nu sunt asociate cu un anumit client.

CEO-ul și co-fondatorul Storelift, Tom Hayat, explică: „Știm ce produse vă atrag atenția și dacă sunt prea scumpe”, a spus Hayat. „Astfel, putem optimiza operațiunile de aprovizionare, prezentare și promovare printr-un singur clic. Analizăm datele referitoare la vânzări, astfel încât să putem îmbunătăți oferta în fiecare zi. Știm ce produse sunt căutate și care nu”.

Pe măsură ce conceptul de cumpărături autonome se impune, Storelift nu este singura companie care are ideea de a folosi tehnologia pentru a dezvolta mici spații comerciale în zonele defavorizate. Boxy se concentrează pe nișa rămasă între supermarketuri și micile magazine de proximitate. Magazinele mici Boxy sunt similare cu magazinele de proximitate, unde achizițiile medii însumează aproximativ 10 euro, prea mici pentru a face livrarea viabilă din punct de vedere economic. În același timp, aceștia se concentrează pe deservirea zonelor fără spații comerciale alimentare și a zonelor în care costurile mari imobiliare și cu forța de muncă fac să fie prohibitiv de costisitoare deschiderea de noi magazine de proximitate. Utilizarea containerelor de transport și sistemelor de plată autonome și automatizate asigură reducerea costurilor. Conceptul este promițător, iar compania a anunțat recent că a obținut finanțări private în valoare totală de 25 de milioane de euro, alimentând efortul companiei de a deveni prima rețea națională de magazine autonome din Franța.

Sursa: https://www.getboxy.co/

Din aceeași categorie