Platformă de analiză media care evaluează veridicitatea și partizanatul știrilor

Într-o lume asaltată de știri false, Ad Fontes Media realizează o analiză unică a conținutului media, încercând să reducă polarizarea comunității și să asigure o îmbunătățire a calității conținutului media. Totul a pornit de la o diagramă care prezenta poziționarea instituțiilor media din punct de vedere al veridicității și partizanatului politic și care a devenit atât de populară încât creatoarea sa, Vanessa Otero, a decis să o transforme într-o platformă de analiză media care să ajute pe oricine să cunoască mai bine sursa știrilor.

În latină, „de la sursă”, Ad Fontes Media oferă produse pentru consumatori individuali, cadre didactice, studenți, companii și editori media. Există o versiune statică și una interactivă a diagramei de analiză media, care pot fi achiziționate la prețuri diferite, în funcție de utilizarea preconizată.

Metodologia analizei este reproductibilă, iar echipa de analiști care efectuează această activitate este echilibrată din punct de vedere politic. Fluxul de știri al companiei poate fi adaptat unei game de clienți, iar companiile pot verifica nivelul de încredere a peste 1.600 de surse de știri, inclusiv podcasturi și site-uri web, înainte de a se angaja în acțiuni de publicitate și marketing.

Și pentru a ajuta editorii de jurnalism de înaltă calitate să-și mențină credibilitatea într-un peisaj media din ce în ce mai confuz și mai complicat, Ad Fontes oferă Audituri de conținut independente. Companiile de producție media care dovedesc un anumit nivel de fiabilitate obțin o Certificare Apex.

În ultimii ani, numărul știrilor false a crescut constant. Recent, o platformă de crowdsourcing a demarat construcția unei biblioteci de fapte confirmate, pentru a contracara valul de știri false care inundă rețelele de socializare și chiar instituțiile media.

Numeroase studii de cercetare au arătat că peisajul media devine din ce în ce mai divizat, în special în SUA. Iar metodologia Ad Fontes Media este folosită pentru a dezvolta un indice de polarizare care să cuantifice această schimbare. Ad Fontes cere tuturor, de la persoane la organizații de toate dimensiunile, să joace un rol în eliminarea conținutului periculos, cu potențial de divizare a societății, care a înflorit. Potrivit companiei, consumatorii trebuie să-și dezvolte capacitatea de a înțelege ce este real și să oprească răspândirea informațiilor false, educatorii trebuie să înceapă să predea alfabetizarea media pentru toate vârstele, editorii trebuie să evite tentația de a profita de pe urma polarizării conținutului, iar agenții de marketing trebuie să se asigure că bugetele lor sprijină jurnalismul de calitate, nu conținutul nedorit.

Surse:
https://adfontesmedia.com/
https://www.youtube.com/watch?v=0CFwn42Q68w

Din aceeași categorie